Konferens 20 okt
Krisberedskap för alla?
Klockan 10-12, Stadsbiblioteket i Malmö
Det är viktigt att alla vet vad som är rätt att göra vid en kris. Hur kan du som har intellektuell funktionsnedsättning (IF) eller andra svårigheter bäst förbereda dig? Det handlar två nya böcker om.
Författarna Moa Candil och Bengt Fredriksson har skrivit boken ”Förbered dig”. Linda Stjernholm har skrivit boken ”Utan vatten”.
Du kan möta författarna på konferensen. De kommer berätta om sina böcker. Böckerna handlar om kris och vad du kan göra när det är en kris.
Forskaren Lisa Engström kommer också presentera ett forskningsprojekt. Det heter Kris- och krigsberedskap för alla?
Målgrupp: Personer med kognitiva svårigheter eller intellektuell funktionsnedsättning och/eller personer som arbetar sinom LSS, daglig verksamhet, etc.
Anmälan senast 1 september till Lisa Engström: lisa.engstromkultur.luse
Tillgänglighetsinformation
Här hittar du information om tillgänglighet på Stadsbiblioteket: Tillgänglighet - Malmö stad
Hitta hit
Stadsbiblioteket ligger centralt i Malmö på Kung Oscars väg 11 intill Slottsparken. Hitta till Stadsbiblioteket
Kontakt och information
Konferenskontakt: Lisa Engström lisa.engstromkultur.luse
Projektdeltagare i Kris- och krigsberedskap för alla?: Lisa Engström (PI, LU), Hanna Carlsson (LNU), Karin Larsson (BIM), Björn Lundberg (LU), Sofia Murray (BIM), Lisa Olsson Dahlquist (MTM), Helle Rydström (LU), Åsa Sandström (BIM), Linda Stjernholm (LU)
Läs mer om Samverkansinitiativet Kris- och krigsberedskap för alla?
Samverkansinitiativet Kris- och krigsberedskap för alla? finansieras av HT-fakulteterna, Lunds universitet 2025-2026. Initiativet är knutet till Humanities in war and conflict.
Samverkansinitiativet och konferensen är en del av Lunds universitets Centrum för beredskap och resilience, LUPREP.
